Ara per ara, la trobareu a Filadèlfia, ja hem dit que forma part de la instal·lació inamovible de Duchamp i, tota ella, reposa imponent al museu d'art d'aquesta ciutat. No fa pas tant, però, la trobàvem al número 85 del carrer del Sis d'Octubre de 1869 de la Bisbal d'Empordà, en plenes immediateses del centre de la vila. Li devem la curiosa descoberta a Joan Casellas, que l'any 2010, tot observant una fotografia, va saber lligar caps. En aquesta instantània, s'hi observa Tenny Duchamp (esposa de l'artista) a davant d'una casa de la Bisbal, precisament situada en l'adreça esmentada un parell de línies més amunt. La porta de la casa, observada amb deteniment, rebel·la l'enigma: Duchamp va utilitzar una part de la Bisbal per tal de configurar la seva darrera obra. Les marques i la forma de l'entrada són inconfusibles. En aquesta adreça, hi trobareu, encara avui en dia, un antiquari: Antic Bisbal. En la data en la qual la fotografia fou presa, era regentat per Rafael Ponsatí, un conegut de Dalí. D'entre totes les antigalles que es venen i es venien a l'establiment, en destaquen precisament les portes. De fet, es diu que la que va utilitzar Duchamp era l'entrada a mil portes més. Algun valent elucubra algun tipus de simbologia?
Encara hi ha, però, un altre element que podria vincular “Étant donnés 1. La chute d'eau 2. Le gaz d'éclairage” amb l'Empordà i que, a mode de conclusió, ens fa il·lusió d'explicar. Aquesta vegada, el lligam ens fa mirar un pèl més al nord: a l'Alt Empordà. Fixem-nos en el paisatge campestre que es representa a l'obra i que, com ja hem dit, inclou una cascada. Doncs bé, hi ha unes fotografies, prèvies al muntatge de la instal·lació, que proven que Duchamp coneixia bé un espai tan empordanès com el del Salt de la Caula, a la població de les Escaules. Si el coneixeu ja sabeu, i si no ja us ho expliquem, que aquest paratge és precisament conegut per la seva impressionant cascada. La relació, doncs, és més del tipus simbòlica: podríem ser al davant d'una idealització d'aquest paisatge empordanès? Algunes veus agosarades defensen aquesta hipòtesi.